Thursday, October 18, 2012

0

Broken Heart ... Apabila Anda Fikirkannya Sukar

Posted in


Jika cinta gagal, tetapkan diri anda bebas, biarkan hati anda melebarkan sayapnya dan terbang lagi. Ingat anda boleh mencari cinta dan kehilangannya, tetapi apabila cinta mati, anda tidak perlu untuk mati bersamanya.

Dalam cinta, jangan pernah meletakkan diri anda dalam situasi di mana anda tidak tahu siapa anda kepada seseorang. Jangan sekali-kali menjangka dan menganggap begitu supaya jika mereka memutuskan untuk membuang anda daripada kehidupan mereka, anda mempunyai kekuatan yang cukup untuk meneruskan langkah.

Kadang-kadang, apabila seseorang memutuskan untuk meninggalkan anda demi kebaikan, anda perlu membenarkan mereka pergi. Tidak kira betapa anda tidak mahu mereka pergi. Terdapat sesetengah perkara yang di luar kawalan kita dan sekalipun anda miliki kekuatan bagi mempertahankan mereka, anda perlu menerima kenyataan yang sukar lagi dingin ini … SESEORANG YANG ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPANYA, BOLEH HIDUP TANPA ANDA.

Hari ini mari kita jatuh cinta dengan orang dalam cermin, seseorang yang anda lihat setiap hari tetapi jarang sekali benar-benar melihat, seseorang yang memberikan lebih daripada yang pernah mereka ambil. Hari ini mari kita tidak mengambil apa-apa, bukan hari ini, bukan masa ini, bukan peluang ini, malahan bukan diri kita sendiri untuk diberikan. Mari jadikan cinta pertama kepada siapa diri kita.


Kerana dia telah menjadi sebahagian besar daripada hidup anda, sudah tentu anda akan rindukannya; ia adalah normal. Ia seperti dapat mencabut sebatang gigi keluar; selepas doktor gigi mencabut ia keluar anda akan lega. Tetapi berapa kali lidah anda bergerak sendiri atas tempat di mana gigi yang telah dicabut, mungkin seratus kali sehari? Hanya kerana ia telah menyakiti anda tidak bermakna anda tidak nampaknya. Ia meninggalkan jurang, dan kadang-kadang anda melihat diri anda sangat kehilangannya. Ia akan mengambil seketika, tetapi ia memerlukan masa. Sekiranya anda menyimpan gigi? Tidak, kerana ia telah menyebabkan anda sakit. Mencabut gigi adalah keputusan yang tepat, tetapi ia akan melukakan.

Jangan tunggu kerana anda fikir tidak akan ada orang lain. Akan sentiasa ada orang lain. Anda perlu percaya anda lebih bernilai daripada untuk dilukakan berulang kali oleh seseorang yang tidak benar-benar menyayangi dan percaya bahawa ada seseorang yang akan melihat anda benar-benar bernilai dan melayan anda dengan cara yang seharusnya anda dilayan.

Sehingga tahap mana anda boleh membuktikan cinta anda kepada seseorang? Apa yang anda akan lakukan jika orang yang anda sayangi meminta anda, "Adakah anda benar-benar cinta saya?" Dan kemudian memberitahu anda, "Jika ya, bolehkah saya meminta bebas?"

Saya akhirnya menyedari seseorang yang anda cintai dan yang tidak mencintai anda kembali hanya satu lagi pengajaran dalam kehidupan .. ia adalah seperti Tuhan mengajar kita bahawa ada yang boleh jadi jauh lebih baik daripada apa yang kita fikir adalah yang terbaik.



P/S: Leave the past…when you think its hard, trust Allah. 

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comments:

Followers