Saturday, September 22, 2012

0

Bawa Saya Ke Zaman Kanak-Kanak

Posted in


Membawa saya ke zaman kanak-kanak,
di mana saya tidak tercedera, jatuh,
di mana seseorang boleh mengelakan saya dari semua alat nasib malang
di mana setiap kepingan salji adalah kegembiraan .....


Di mana ayah saya masih muda dan kuat,
di mana tiada ibu-ibu yang menangis,
di mana kayu-kayan merah jambu, dan biru,
di mana bulan bintang sangat cerah tersenyum …


Di mana anda miliki permainan anda sendiri,
di mana anda mendapat sebiji oren apabila anda sakit,
di mana anda mendapat ubat yang lebih baik dalam satu sudu,
di mana anda boleh melihat segelas susu yang berbuih,
di mana kucing dibungkus dalam permaidani.




Di mana udara adalah kebahagiaan, jika mendapat ibu di rumah,
di mana anda miliki kesedihan, jika anda masuk tidur,
dan di mana tiada yang lebih buruk untuk, “Mandi!”


Di mana anda miliki rumah baru,
di mana bermain di sudut dengan keseronokan,
dan di mana bau pokok-pokok,
di mana menangkap kupu-kupu yang berterbangan ....


Di mana tangisan bukan memalukan …
Hanya ambil saya ke hadapan…
Saya tidak mahu jatuh…….



P/S: Dalam banyak-banyak zaman, zaman kanak-kanak adalah zaman yang paling seronok sekali... Setuju?



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comments:

Followers