Saturday, September 29, 2012

0

10 Fakta Luar Biasa Aroma Yang Berguna Untuk Kesihatan

Posted in


Di sini semuanya mengenai deria bau - Salah satu daripada lima deria, memainkan peranan yang penting dalam kehidupan kita seperti odor, kuat dan lembut, menenangkan dan busuk, yang sentiasa mengelilingi kita. Tetapi terdapat aroma yang boleh membantu anda kelihatan lebih muda, mengurangkan berat badan, meningkatkan kecekapan di tempat kerja. Saya tahu ianya pelik, biar saya tunjukkan anda .....


1. Jika anda berdiri di photocopy machine hanya untuk setengah minit, dan ia kemudiannya akan menjadikan anda lupa tentang '81 kunjungan ke hutan, padang selepas hujan!'. Ini kerana ozon dipancarkan photocopy machine, hampir satu bilion kali lebih daripada "semula jadi". Jangan hanya berfikir ianya berguna: ozon - agen pengoksidaan yang kuat. Ia mempercepatkan semua proses dalam tubuh manusia. Dan ketua kepada mereka suka, malangnya - penuaan.

2. Dengan oren anda boleh menjimatkan wang pada alkohol! Bau oren membantu untuk memanaskan badan dan mewujudkan rasa kebebasan.

3. Wanita dengan satu kegemaran yang kuat, yang sukakan sejambak lavender, lebih baik sedikit berhati-hati. Keghairahan ini bukan untuk bercakap banyak tentang wanita yang sukakan warnanya. Tetapi tentang kemurungan beliau, yang tidak boleh ditangani kecuali dengan lavender - antidepresan yang paling berkuasa.

4. Gadis yang impikan untuk menurunkan berat badan, anda perlu memberi dia ... pembalut gula-gula dari coklat! Jika, selepas menerima hadiah sebegitu membuatkan dia ingin mendengar penjelasan, anda boleh memberitahu bahawa bau coklat menyebabkan pembentukan endorfin - hormon kegembiraan. Dan selain kesan anti-tekanan, endorfin telah diperhebatkan lagi keinginan seksual dan mempunyai kesan analgesik.

5. Teh dengan limau adalah yang terbaik untuk di minum dalam bantahan terhadap pihak atasan, di tempat kerja mereka. Kajian saintis Jepun mengatakan bahawa bau lemon, 54% mengurangkan bilangan kesilapan yang berkaitan dengan penggunaan komputer.

6. Hampir berbagai bau-bauan boleh digunakan sebagai ubat ... atau satu mesin mini masa. Reaksi terhadap bau membangun dengan cepat: tidak sempat untuk mengerdip, jadi hanya "menetapkan" aroma kenangan yang menyenangkan. Dan apabila seseorang itu gembira, dia adalah hampir kepada baik (tubuhnya akan meningkatkan pembebasan endorfin, neurotransmitter dan antibodi yang banyak membantu proses penyembuhan).

7. Aromaspetsialisty moden percaya bahawa kandungan afrodisiak rasa ylang-ylang, buah pala, rose, vanila, melati dan teluki boleh membantu dalam banyak cara untuk menggoda pasangan.

8. Minyak dalam aromaterapi dikenali secara meluas sebagai penahan kesakitan.

9. Bau ubat yang berguna kadang-kadang boleh menyebabkan sakit kepala yang teruk. Jika orang tidak suka bau tertentu yang baik kepadanya, badannya tidak akan menerima, walaupun rasa itu mampu untuk menyembuhkan sepanjang hidupnya.

10. Hamil, tidak tahu sama ada berapa dekat pun dengan saat kelahiran, atau terperangkap dengan apa yang dipanggil "pelopor perjuangan" sapu minyak melati cukup. Jika anda menghadapi "latihan" daripada manipulasi seperti itu, mereka pasti boleh melaluinya.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comments:

Followers