Tuesday, July 17, 2012

0

Perjuangan Terbesar

Posted in


Kadang-kadang Perjuangan Terbesar Anda Ialah Untuk Percaya Kepada Diri Anda;

fear

Saya takut kepada penolakan sehingga saya mempelajari untuk mempunyai keyakinan dalam diri saya.

fear

Saya takut kepada kesakitan sehingga saya mempelajari bahawa ia perlu untuk pertumbuhan.

fear

Saya takut kepada perkara sebenar sehingga saya melihat keburukan dalam penipuan-penipuan.

fear

Saya takut kepada kehidupan sehingga saya mengalami kecantikannya.

biggest struggle

Saya takut kepada kematian sehingga saya menyedari bahawa ia bukan satu penghujung, tetapi satu permulaan.

biggest struggle

Saya takut kepada nasib saya, sehingga saya menyedari bahawa saya mempunyai kuasa mengubah kehidupan saya.

biggest struggle

Saya takut kepada kebencian sehingga saya melihat bahawa ia hanyalah kejahilan.

biggest struggle

Saya takut kepada cinta sehingga ia mengharukan hati saya, membuat kegelapan memudar lalu menjadikan hari-hari cerah berpanjangan.

biggest struggle

Saya takut kepada cemuhan sehingga saya belajar bagaimana untuk mentertawakan diri saya.

biggest struggle

Saya takut semakin tua sehingga saya menyedari bahawa saya memperolehi kearifan setiap hari.

biggest struggle

Saya takut kepada masa depan sehingga saya menyedari bahawa hidup selalu akan menjadi lebih baik.

biggest struggle

Saya takut kepada masa lepas sehingga saya menyedari bahawa ia tidak lagi boleh mencederakan saya.

biggest struggle

Saya takut kepada gelap sehingga saya melihat kecantikan cahaya bintang.

fear

Saya takut kepada cahaya sehingga saya mempelajari bahawa perkara sebenar akan memberi saya kekuatan.

fear

Saya takut kepada perubahan, sehingga saya melihat bahawa sedangkan kupu-kupu yang paling cantik terpaksa menjalani metamorfosis sebelum ia boleh terbang.







P/S: Belajar untuk percaya kepada diri anda. Untuk diri saya juga!



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comments:

Followers