Wednesday, July 04, 2012

0

4 Nutrien Yang Membantu Mencegah Migrain

Posted in


Terdapat makanan tertentu dan minuman yang penghidap migrain boleh dan perlu mempunyai lebih. Tiada makanan yang boleh mengubati migrain, tetapi memakan makanan yang diketahui untuk menghalang gejala-gejala yang membawa kepada migrain (seperti keradangan dan penyahhidratan) ialah satu permulaan yang baik untuk mendapatkan satu laluan hidup yang sihat, bebas penyakit.


Nutrient To Prevent Migraine


Lemak sihat

Menambah beberapa lemak yang sihat ke dalam diet anda boleh membantu mengurangkan keradangan, yang difikirkan untuk memburukkan lagi sakit migrain. Omega-3 asid lemak, yang mana paling tertumpu di dalam ikan berlemak, dan lemak monotaktepu yang biasanya terdapat di dalam minyak zaitun telah terbukti kedua-duanya boleh mengurangkan kekerapan, tempoh, dan keterukan migrain. Dicadangkan supaya makan salmon segar yang tinggi omega-3nya sekurang-kurangnya dua kali seminggu dan menambah omega-3 daripada makanan lain (telur yang diperkaya dengan omega-3 adalah pilihan yang serba boleh)sebagai sebahagian tetap diet anda. Cuba menggunakan minyak zaitun atau minyak canola bukan mentega dalam masakan dan masaklah bila-bila masa.

Riboflavin

Riboflavin - juga dikenali sebagai vitamin B2 - adalah perlu untuk pengeluaran tenaga badan di peringkat sel. Beberapa kajian menunjukkan bahawa orang yang menghidap migrain mungkin mempunyai kecacatan genetik yang menjadikan sukar untuk sel-sel mereka mengekalkan penyimpanan tenaga, dan kekurangan tenaga asas ini boleh mencetuskan migrain. Walaupun sukar untuk mendapatkan cukup riboflavin untuk mencegah migrain daripada sumber makanan sahaja, dicadangkan agar menambah beberapa makanan yang kaya dengan riboflavin-diet anda; pilihan yang baik adalah daging lembu tanpa lemak, semangkuk bijirin gandum bebas lemak atau susu rendah lemak, cendawan, brokoli, dan bayam. Jika anda ingin mencuba supplement riboflavin, dicadangkan dos harian 400 mg atau produk kombinasi yang termasuk riboflavin dan lain-lain makanan tambahan yang berpotensi faedahnya.

Magnesium

Satu diet tinggi dalam magnesium boleh membantu untuk menghalang semua jenis migrain, tetapi mineral nampaknya akan sangat penting bagi wanita yang mendapat migrain haid. Makanan terbaik untuk magnesium termasuk bayam, ubi keledek, kentang putih, chard Switzerland, bayam merah segar, quinoa, biji bunga matahari, beras perang, dan bijirin penuh. Anda juga boleh mencuba supplement diet.


Nutrient To Prevent Migraine


Air

Air sebenarnya adalah nutrien penting untuk badan anda berfungsi dengan sempurna, dan penyahhidratan adalah pencetus biasa migrain. Penghidap migrain perlu berwaspada mengenai jumlah cecair yang mereka minum dan harus bertujuan untuk pelepas dahaga. Dicadangkan sekurang-kurangnya sembilan cawan cecair sehari bagi wanita dan 13 cawan sehari untuk lelaki. Ingatlah bahawa air yang murah dan bebas kalori adalah cara terbaik untuk kekal dihidrat - tetapi teh herba, kopi tanpa kafein, dan bebas lemak atau 1 peratus dikurangkan lemak susu juga adalah pilihan yang baik. Jauhi minuman soda, minuman buah-buahan bergula, teh atau kopi manis, dan jus kerana ianya terlalu tinggi kalori dan gula (dan beberapa contoh pencetus migrain).



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comments:

Followers